Min drömresa







Något jag drömt om sen barnsben är att titta upp och se New Yorks skyskrapor istället för de tallar och granar som växer som ogräs här i Sverige. Jag vill gå tills jag får ont i fötterna på gatorna i New York som man har sett i hundratals filmer, vill att kameran ska gå varm när jag fotar alla sevärdigheterna som finns runt omkring i Manhattan, för en gångs skull lägga en massa pengar på kläder, bocka av New York från listan på ställen jag vill åka till och få en egen syn på allting! Jag vill helt enkelt åka till New York innan jag dör. Vill inte gå runt och drömma mer om hur det är på den sidan av Atlanten, vill upptäcka allting nu nu nu medan jag kan och inte vill något annat än att upptäcka just den delen av USA. Skulle vara så otroligt uppskattat om lilla jag kunde få en dröm att slå in redan som 17-åring, och på helt egen hand.

Att åka till andra sidan Atlanten är nog någonting många drömmer om, men för mig skulle det betyda allt att få den möjligheten. Ingen i min närhet har varit i New York överhuvudtaget, så om jag hade vunnit den här tävlingen hade inte bara jag blivit överlycklig eftersom att man får ta med sig någon! 

Momondo.se har nämligen en tävling där man kan få chansen att åka på sin drömresa värd 20 000 kr, vilket jag ser som en fantastisk möjlighet. It would be a dream come true om jag vann!





Jennie
07 Oktober, 2013 - 14:58 / BLOGG: http://www.jenniezcr.blogg.se

Jag har varit i new york!
Visserligen bara på flygplatsen, men vi såg själva new york när vi flög in. #viktigt
Haha! Kram <3

Svar: Haha ja det är absolut något att skryta om! Kram <3
Stephanie Nyberg


Ditt namn? Kom ihåg mig

E-postadress? (publiceras ej)


Egen blogg/hemsida? Skriv den gärna här isåfall!


Din Kommentar: