Q/A - gif header



Question: Du hade en blogg på devote för ett tag sen och din header där var jätte fin (den du har nu är också de) och den va en GIF. Jag har gjort samma på min blogg som är på devote men det blir att bilderna byts jätte fort, vet du varför de blir så eller vad jag ska göra? Tacksam för hjälp, du kan kika in på min blogg och se hur jag menar. Kram (:

Answer: Herregud vad kul att du har följt mig och min blogg ända sen dess, vad glad jag blir! 
Den headern jag hade på min gamla blogg  gjorde jag i Photoscape, ett gratis fotoredigeringsprogram. Själva bilderna gjorde jag i Photoshop, men för att få headern till en GIF monterade jag ihop bilderna i Photoscape. Där kan man välja hur länge varje bild ska visas och vilken övergång det ska vara. Vet inte riktigt vilket program du har använt eller hur du har gjort för att det ska gå så fort, men testa med Photoscape så ska det nog gå bra! Superlätt att lära sig. Hoppas det hjälpte! Kram på dig. 






Ditt namn? Kom ihåg mig

E-postadress? (publiceras ej)


Egen blogg/hemsida? Skriv den gärna här isåfall!


Din Kommentar: