autumn





 
Foto/Redigering - Jag med Nikon D60  + NIKKOR 50 mm F/1.8
Modell: Sara Hallberg
 
Fick låna ett objektiv från skolan idag som nästan är som det jag la upp härom dagen, förutom att det är fast på 50 mm istället för 35. Älskar det! Bilder med kort skärpedjup blir så himla mycket snyggare, dvs när bakgrunden är jättesuddig och motivet skarpt. Måste verkligen införskaffa mig ett sådant objektiv. Har aldrig fotat med ett fast objektiv innan riktigt och kan erkänna att det var lite svårt att ta just porträtt bilder med det, eftersom fokusen är helt manuell - är så svårt att se på avstånd om fokusen hamnar rätt då. Men blev nöjd med rätt många bilder ändå på fina Sara. Ovan har ni tre av dom höstiga bilderna på henne. 

Imorgon är det fredag. Ska lära mig om ljussättning i fotostudion hela dagen, därefter gymma ett rejält pass eftersom jag äntligen, ÄNTLIGEN fått gymkort. Sen ska jag pussa på världens bästa resten av dagen/kvällen/natten. Längtar tills imorgon måste jag säga. NU; Te och 90210. 






Ditt namn? Kom ihåg mig

E-postadress? (publiceras ej)


Egen blogg/hemsida? Skriv den gärna här isåfall!


Din Kommentar: