RELAX, A NEW YEAR IS COMING.




Sen jag kom hem från Andreas har jag suttit och tittat på filmklipp sen jag va liten. Första gången jag ser filmer sen dess, kändes så sjukt. Sjukt att vissa klipp var 15 år gamla, och att jag bara va några få år och hade precis lärt mig prata/gå. Det är helt otroligt vad tiden går fort, och vad man skulle göra för att bara få spola tillbaka tiden till då man mådde som bäst. Nu är det här året slut om mindre än 24 timmar och det har haft sina ups & downs, men jag är glad över mycket som har hänt - trots att jag ångrar en massa också. 

Har lärt mig så mycket detta året, har varit med om en hel del, mött så många nya människor, mått så bra så jag bara vill skrika av glädje, och varit så ledsen så jag bara vill lägga mig och gråta under täcket. Och sådant lär man sig av. Måste ändå säga att mitten på detta året var den bästa delen. Sommarlovet. Jag hade kvar alla från klassen som jag fortfarande umgicks med, jag visste vilka som var mina närmsta, jag tog vara på varenda dag, jag gjorde saker jag visste jag skulle titta tillbaka på och skratta åt, jag gjorde nästan ingenting som jag ångrade. Sedan började jag på gymnasiet i höstas, och sen dess har jag knappt varit annat än förvirrad. Har växt ifrån människor, insett att folk förändras så himla lätt, känt mig så ensam, blivit starkare psykiskt, försökt blicka framåt och försökt inse att det går inte att få tillbaka allt det gamla hur mycket man än vill. 

Sen blev jag sådär löjligt kär, på riktigt för första gången. Och sen dess har allting flytit på väldigt bra. Jag är tacksam för det lilla som får mig att må så bra, istället för det som tynger ner mig. Jag är tacksam för dom nära vänner jag har och min familj, dom som alltid får mig på bättre humör då jag har en dålig dag.  Allting varar inte förevigt, folk man trodde man aldrig skulle klara sig utan kan plötsligt bli en främling och det finns ingenting att göra åt. We're all growing up now. 
2012 var ett riktigt tufft år, men det förblir ett år jag kommer blicka tillbaka på och ta lärdom av. 

- bilderna ovan är från idag då jag gick från bussen till min fina. kunde inte låta bli 
att le då jag såg denna regnbåge. det kändes som ett tecken för någonting bra
som kommer att hända. fick en go känsla. älskar sånt. 
godnatt allihopa, vi hörs om några timmar.
 





Cajsa
31 December, 2012 - 03:28 / BLOGG: http://www.nattstad.se/cajzio

Love you bebbeeeee


Ditt namn? Kom ihåg mig

E-postadress? (publiceras ej)


Egen blogg/hemsida? Skriv den gärna här isåfall!


Din Kommentar: