FRÅGA & SVAR

- tidsinställt.



Julia frågar:
"Hej! För ett tag sen ställde jag en fråga om vart du bor eftersom jag kände igen frillesås från dina bilder, och nu undrar jag varför valde ni att köpa ett hus i lilla Frilleaås? Kan inte du svara i ett inlägg och berätta lite om det? Alltså hur du trivs här och varför just frillesås! Jätte bra blogg för övrigt!:) Kram!"

Hej Julia! Jo självklart kan jag svara så gott jag kan i ett inlägg. 
Vi kunde inte bo kvar i huset vi bodde i innan en bit bort från Frillesås (Gällinge), så vi var fort tvugna att hitta ett nytt ställe. Vi klickade runt på alla möjliga sidor för att hitta ett fint ställe i närheten och vips! Så hittade vi en annons på huset vi bor i nu. Mamma och pappa höll det hemligt ett tag innan dom berättade att dom hade hittat ett hus i Frillesås, bara 40 meter från stranden. Men jag blev kär så fort vi fick åka till huset och titta på det. Havsutsikt, 2 gånger så stort hus än det vi bodde i innan, eget rum och en underbar trädgård - Givet!

Vi satte igång med flyttningen fort, och när vi började bli klara med uppackningen av kartonger satte vi igång med mitt rum. Vi rev ner dom gula fula tapeterna, köpte fina tapeter, tapetserade i flera dagar sammanlagt, möblerade och allt vad vi gjorde!

Idag är jag så nöjd med mitt rum, och med huset överhuvudtaget. Är speciellt nöjd över läget vi har! Får inte nog av de vackra solnedgångarna som speglas i havet varje kväll, havslukten, tystnaden från trafik osvosv. Trivs riktigt bra här ute, trots att Frillesås är ganska avlägset från själva stan. Men jag trivs sjukt bra, älskar det här huset!

(Ska ge er bilder på mitt rum inom kort ska ni se, ni måste få se hur fint det har blivit!) 






Ditt namn? Kom ihåg mig

E-postadress? (publiceras ej)


Egen blogg/hemsida? Skriv den gärna här isåfall!


Din Kommentar: