Q/A

Modell: Emma Grann
Kamera & objektiv: Nikon D600 + AF-S NIKKOR 50mm 1:1,8
 
Har fått några kommentarer angående vad jag använder för inställningar för att få det suddigt i bakgrunden, och vad jag tycker om just Nikon D600. Bilderna ovan liksom bilderna i det här inlägget där jag fick kommentaren är tagna med ett objektiv på 50mm med en bländare på 1,8. Om man ställer in kameran på största bländaren (1,8) får man alltså oskarp bakgrund. Simple as that! Ingen av utrustningen jag använde mig av under fotograferingen med Emma tillhör mig. Vi körde på hennes kamera hela tiden då hon precis har köpt den och jag gärna ville testa! Så har inte fått en riktig uppfattning av D600 ärligt talat! Men ett 50mm objektiv ska jag inhandla så fort jag får pengar till det! xx





Rebecca&Mathias
27 November, 2013 - 23:01 / BLOGG: http://twoplusone.se

Jätte vackra bilder! :) Ha en fortsatt fin Onsdags kväll! :)

Raghda Harahsheh
28 November, 2013 - 23:01 / BLOGG: http://ragdisontheplanet.blogg.se/

mycket fina bilder! :D


Ditt namn? Kom ihåg mig

E-postadress? (publiceras ej)


Egen blogg/hemsida? Skriv den gärna här isåfall!


Din Kommentar: